"Kulun kula secde etmesi caiz olsaydı kadınların kocalarına secde etmelerini emrederdim.",
"Bir koca karısını yatağına çağırır da -karısı gelmezse- sabaha kadar ona melekler lanet eder.",
"Kadın evinize, istemediğiniz bir kimseyi sokarsa onu yola getirmek üzere -başka çare kalmadığında- hafifçe dövebilirsiniz."
Yukarda alıntısını yaptığım metinler, hadis diye geçiyor yani Allah’ın Resulünün söylediği sözler. Bunların dahası da var tabi , bu kadarla kalmıyor. Kadın evden kocasına sormadan çıktığında eve gelinceye kadar meleklerin kadına lanet edeceği (meleklerin işi gücü yokmuş,hangi kadın kocasından izin almadan evden çıkmış,onlara lanet edelim diye düşüneceklermiş gibi),veerkeğin canı kadın istediğinde, kadının eli hamurlu da olsa erkeğinin isteğini yerine getirmesi ve ekmeğini yapmaya sonra devam etmesi gibi..(Burada sadece erkeğin cinsel duyguları olduğu, kadının da bu duygulara cevap veren bir obje olduğu vurgulanıyor. Sanki kadının cinsel duygularıyokmuş hatta o cinsellik yaşamayan ama cinsellik yaşayanlar için öylesine var olan bir varlıkmış gibi)
Kimse şunu söylememiş: Bir kadın kocasını arzu ederse, koca işte de olsa toplantıda da olsa bırakıp gelmeli, yorgun olduğunu belli etmemeli, güzel kokular sürüp,hoş sözlerle karısının isteğini yerine getirmeli..Kimse bunu söylemiyor çünkü işlerine gelmiyor.
Yukarda alıntı yaptığım metinlerden dolayı–hadis diye yutturulan-dinin tam da kendisi gibi algılanarak ,yıllarca kadınlara zulüm yaptı erkekler,bunu yapanlar sormadı kendi vicdanlarına; ey erkek cinsi;Allah iki cins insan yaratıp birine efendilik birine kölelikvermez.Ben kadına bunu yapıyorum ama kızıma damat efendi benim yaptıklarımı yapsa müsaade eder miyim buna,ya da kız kardeşime yapmasına?
Yine diğer bir konu ;adam fetva makamına soruyor;
Bir kadının kocası yemek konusunda titizse kadın yemeğin tuzuna bakabilir mi?
El-cevap:. Hiçbir sebep yokken yemeğin tadına tuzuna bakmak bu sınırlara aşmak olur. Yemeğin tadına tuzuna bakılmaması halinde evde huzursuzluk çıkması ihtimali zaruret kapsamında değerlendirilir. Bu ise mekruhluğu da ortadan kaldırır.
Yani koca titiz değilse ve kadın öylesine yemeğin tuzunu kontrol ederse bu mekruh yani kerih görülmüş oluyor lakin konu erkeğin tat konusunda titizliği olursa mekruhiyet ortadan kalkıyor ve zaruriyet kabul edildiğinden caiz !oluyor.
Hep erkeğin arzusu üstünde dönen bir hayat anlayışı . Kimse demiyor erkek cinsine: ‘’Oğlum ola ki yemeğin tuzu eksik olabilir,ilave edersin olur biter,bunu hayatın merkezine almak yanlış olur. Kadında oruçlu olduğu için bu oranı tutturamamasıçok normal. Bu sebepten dolayı hırçınlaşmak, kalp kırmak, kadınını üzmek , olmadık hakaretler yapmak kesinlikle doğru değildir. Oruç tutmaktan maksat yememek içmemek değil ,ağzımızdan çıkanlara da çok dikkat edip kimsenin kalbini kırmamaktır.’’
Denmez bu , demezler. İşlerine gelmez.
Konu hassas ve uzun. Ben kadının kocasına secde etmesi ve dayak olayına hiç girmeyeceğim zaten. Ve duam şu olacak mübarek günlerde:
Ya Rabbi , İslam Dinini erkeklerin dinidir diye düşünen ,boş kafalı erkek ve kadınların elinden bir an önce kurtar.
Amin